ارسال پاسخ
تعداد بازدید 192
نویسنده پیام
ali آفلاین


ارسال‌ها : 130
عضویت: 8 /9 /1392
تشکرها : 12
تشکر شده : 10
اعتراف فیزیکدان مشهور به بزرگترین خطای زندگی‌اش

استفان هاوکینگ، کیهان‌شناس بریتانیایی که به بیماری موتور نورونی مبتلا است، پس از انتشار نظریه‌ای جدید درباره سیاه‌چاله‌ها،‌ اعتراف کرد نظریه پیشینش درباره این پدیده‌های کیهانی بزرگترین اشتباه زندگیش بوده‌است.
براساس گزارش نیوساینتیست،هاوکینگ به تازگی اعلام کرده نور و اطلاعات می‌توانند از چنگال سیاه‌چاله‌ها فرار کنند، سخنانی که کاملا در تقابل با سخنان پیشینش درباره سیاه‌چاله‌ها است که شهرت و اعتبار فراوانی برای وی به ارمغان آوردند.

  • نظریه جدید هاوکینگ همه را شگفت زده کرد.

  • وی در سال 1974 نظریهسیاه چاله ها را به همراه مکانیک کوانتوم ارائه کرد و بحث جدلی به راه انداخت که تا به امروز ادامه یافته‌است. اما وی اکنون پس از شرط‌بندی با فیزیکدانی دیگر اعلام کرده ماده ممکن است بتواند از چنگال سیاه‌چاله جان به در ببرد.اکنون وی در آستانه هفتادمین سالگرد تولدش به نیوساینتیست گفته‌است نظریه پیشینش درباره سرنوشت ماده و اطلاعات در میان یک سیاه‌چاله بزرگترین اشتباه زندگی وی بوده‌است.
    هاوکینگ در نظریه سال 1974 خود گفته بود زمانی که یک سیاه‌چاله می‌میرد، همه‌چیز را از اطراف خود به درون کشیده و در خود می‌بلعد. اکنون پس از گذشت 40 سال نظریه‌ای کاملا در تضاد با آنچه در گذشته گفته منتشر ساخته‌است.منبع:دانش > دانش- همشهری آنلاین

    امضای کاربر :
    اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَكَةٍ زَيْتُونِةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَن يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ آیه 35 شوره نور
    سه شنبه 08 بهمن 1392 - 01:50
    نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
    ارسال پاسخ



    برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


    پرش به انجمن :